Kurban Bayramında Beslenme Önerileri

Kurban Bayramı'nda Beslenme Önerileri:

Kurban Bayramı'nın vazgeçilmezi hiç şüphesiz ki et yemekleridir. Kuşkusuz ülkemizde et tüketiminin arttığı dönemlerden biri Kurban Bayramı'dır. Pek çok kişi bu dönemde hem fazla et tüketir, hem de özellikle taze et tüketmeyi tercih eder
Buzdolabında veya dondurucuda saklanması planlanan etlerin, kıyma, kuşbaşı gibi küçük parçalara ayrılıp, tek pişirimlik miktarlara bölünüp, buzdolabı poşetlerine konulması, hem sağlık hem de kullanım kolaylığı açısından doğrudur. Buzdolabında 1 - 2 gün, buzlukta eksi -2 derecede 1 - 2 hafta, derin dondurucuda ise -18 santigrat derecede 3 ay saklanabilmektedir.
Etin tüketim miktarı kadar pişirme yönteminin de midenizi etkileyeceğini unutmayın. Kurban bayramında yağlı kavurmalar yerine haşlama veya ızgara et tercih edin. Hayvanlardaki bazı hastalıklar insanlara kolayca bulaşabilirler. Kurban bayramında bu hastalıklardan korunmak için eti pişirirken çiğ kalmamasına özen gösterin. Sofranızda mutlaka yoğurt, ayran ve cacık bulundurun
Çözünüp donan etler çok çabuk mikroorganizmalar üretebilmektedir. Etin çözünmesini istiyorsanız kesinlikle oda sıcaklığında değil dolabın bir alt bölmesinde bekletin. Kurban bayramında tatlı tercihinizi sütlü tatlılardan yana kullanın. Misafirlikte ikram edilen tatlılardan tabak dolusu yemek yerine tadımlık alın. Kurban etinden yaptığınız yemeğin yanında mutlaka bol limonlu, yeşillikli salata bulundurun.
En hayati içeceğimiz olan su bayramda da vazgeçilmeziniz olmaya devam etmelidir. Günde 8-10 bardak su tüketmeye özen gösterin. Kola, hazır meyve suyu, gazoz gibi gazlı ve şekerli içeceklerden uzak durun. Evde doğal yapılmış meyve sularını tercih edebilirsiniz. Çay ve kahve tüketiminde aşırıya kaçmayın.
Yemeklerden 2 saat sonra içeceğiniz 1 fincan yeşil çay sindirim sisteminizi destekleyip, metabolizmanızı hızlandırır ve ödem atımına da yardımcı olarak kilo almanızı büyük ölçüde engeller.
Şekerlemelerden ve çikolatalardan uzak durmaya çalışın. Ağır hamur tatlıları yerine, sütlü veya meyveli tatlıları tercih edin. Günde 1 porsiyondan fazla tatlı tüketmemeye özen gösterin.
Vakit olursa günde enaz yarım saat orta tempoda yürüyüş yapın.
Sağlıklı, mutlu, huzurlu, barış ve sevgi dolu bir bayram geçirmeniz dileğiyle..